Alla inlägg den 4 september 2018

Av proudmama - 4 september 2018 21:06

Många gånger har jag sett hur föräldrar/vårdnadshavare laddar upp bilder på sina barn på Internet. Jag kan inte för mitt liv förstå hur de vågar? Är de medveta om att alla äger bilderna på Internet och att det är oerhört viktigt att veta vart ifrån bilderna kommer innan en använder dem?


Jag är stolt mamma till min 6månaders dotter och hur mycket jag än vill visa bilder på henne och hennes utveckling så skulle jag aldrig våga lägga upp henne på Internet. Vem vet om vem som skullle kunna få tag på den bilden? 


Många bör tänka sig för innan de lägger ut sina barn på Internet. Barnen har rätt att säga nej och kan anmäla sina föräldrar/värdnashavare, eller vem som än gör det, utan en tillåtelse.


     

Av proudmama - 4 september 2018 21:04

Samtliga bilder som jag använder mig av i blogen är tagna från freepik.com

Detta med undantag av de bilder som visas på smycken och nyckelringar. Det är saker som jag själv skapat!


De är tillåtna att använda!


Är det någon bild som kommer ifrån ett annat ställe så skriver jag det under bilder.

Av proudmama - 4 september 2018 20:58

Här var det skapardags igen!

 

Två armband som är sydda med Hama-mini, rörpärlor. D
e är sydda med pärlsilke som är mycket slitstarkt och tål regn.


Som ett snyggt avslut har jag fäst låsen med bandavslut för att dölja sluten på arbetena.
Även om denna teknik gör så att det inte finns någon synlig knut så tyckte jag att det blev snyggt med bandavslut i guld, då de matchar färgerna.

 

Om önskas så kan jag lägga ut mönster på dessa armband samt hur denna teknik fungerar.
Det är bara att skicka en vink så publicerar jag så fort som möjligt!

 

 

Presentation


Välkomna till min blogg där jag delar med mig av mitt liv som stolt mamma!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Ha bilder på sina barn på Internet?
 Ja absolut, de är det finast vi har
 Nej, då alla kan göra vad de vill med bilderna
 Ja, om de är över 18år och givit sitt godkännande
 Nej! Det borde inte vara tillåtet

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards