Direktlänk till inlägg 9 oktober 2018

Vem är det som bestämmer?

Av proudmama - 9 oktober 2018 09:34

Idag är det ett väldigt fokus på hur vi ska se ut. VI behöver se ut på ett visst sätt för att passa in i gruppen, i samhällets ögon och världen i stort. Gå inte ut och hämta posten om du inte är sminkad!


Som stolt mamma är jag orolig över hur våra barn egentligen mår idag? Det är som att det viktigste är hur vi mår för alla andra och inte hur vi mår inom oss själva. Skärpning! Det räcker med att politikerna mobbar varandra och beter sig som , ja, jag vet inte vad. Vi, utanför regeringen, kan väl i alla fall vara vänner och stötta och hjälpa varandra!?!


 

Vem är det?

  

Vem är det som bestämmer om rätt och fel?
Vem är det som bestämmer om en människa inte längre får vara hel?

Vem är skapad att bli en som förstör?
Vem är det som dessutom får gehör?

Vem är det som sätter livets regler och norm?
Vem är det som vill skapa denna storm?

Vem är det som tror sig ha makten i att allt vinna?
Vem är det som vill att alla ska vara kvar men ändå försvinna?

Vem är det som vill skapa världen tills denne är klar?
Vem är det som på dessa frågor vågar höra ett svar?

 

(Av mig, proudmama)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av proudmama - 8 december 2018 17:14

Ja, det är ju 3 för 2 på Kappahl och det gäller alla barnkläder, till och med Newbie.  Ni kan säkert gissa vart detta inlägg är på väg att sluta...:) En hel del nya bebiskläder blev det till min 9månaders dotter, så nu har hon massor utav kläder i ...

Av proudmama - 22 november 2018 15:32

Hmm, varför inte bara tänka sig för innan orden kommer från munnen?   En dikt som berör och inte det minsta förstör.Snarare ger en inblick i vad ord kan orsaka.   Våra ord Det enda mörka på vår Jord,är inte det svarta i natten,utan människa...

Av proudmama - 12 november 2018 17:26

Nu äntligen har jag vågat mig iväg till badhuset med min dotter (8mån.). Från att ha varit rädd för vatten till att övervinna det och sedan våga mig iväg med dotter, är ett stort steg för mig. Det har verkligen varit värt att övervinna min rädsla och...

Av proudmama - 9 november 2018 11:22

Sitter och passar på att skriva ett inlägg, vilket jag ibland gör när min dotter sover. Skillnaden nu är att jag sitter själv i soffan med en film igång på TV:n. Dottern är med pappa och hämtar storasyster hos sin mamma. Ja, min man och jag har en do...

Av proudmama - 9 november 2018 11:16

Fröet som i jorden bor drömmer om att en dag få bli stor. Då behöver fröet hjälp av solen som kan värma skönt, och vips börjar det växa något grönt. Ett moln på himlen dyker upp, och regnet kommer, plupp, plupp. Fröet blev så glad och drack myc...

Presentation


Välkomna till min blogg där jag delar med mig av mitt liv som stolt mamma!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Ha bilder på sina barn på Internet?
 Ja absolut, de är det finast vi har
 Nej, då alla kan göra vad de vill med bilderna
 Ja, om de är över 18år och givit sitt godkännande
 Nej! Det borde inte vara tillåtet

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards